tisdag 16 juni 2015

Fyrkantiga ögon

Ingen har väl missat att det var kungligt bröllop i lördags?! Som den rojalist jag är, så skulle detta såklart firas. Tårta med chokladbotten o hallonmousse toppade med jordgubbar. Vi var några stycken  som delade på den, så det sa bara slurp och Sofia hann knappt gå altargången fram innan tårtan var slut. För min del blev det en maratondag framför TV:n. Lite uppsnack i Nyhetsmorgon, hann med en stund i trädgården, innan nästa sändning började. För säkerhets skull hade vi SVT på tv och TV4 på platta. Då kunde jag peka ut kungligheterna för min 5-åriga brorsdotter. Jag anser det vara en gudmors uppgift att lära gudbarn Europas kungligheter. 01.30 stämplade jag. Knappt har man hämtat sig förrän prinsessan Madeleine levererar en ny kunglig - denna gång en prins.
Vi rojalister har fullt upp, men kan undra vad republikaner gör såna här dagar. Dom arbetar ju lite i motvind... ;)
Fast å andra sidan så vet jag flera republiken som "råkade" se lite av bröllopet. Hmmm.

Inga kommentarer: